Alla inlägg under juli 2009

Av Julia Eriksson - 26 juli 2009 12:48

Wow vad jag har gjort mycket och inte skrivit ner det på min blogg.

Men nu kommer det mycket.


För två veckor och tre dagar sedan fyllde Josefin tolv år. Då for vi upp till Bonäset där Susanne och Stefan bor så att dom skulle få fira hennes tolvårs dag också. Då var Veronica med. Vi fick fika och sedan så for vi in till stan ett tag. Vi åkte först till Ö.o.B Vi gick upp till skokanonen och kollade på skor. Jag såg ett par knallröda som det var klack på och lite annat krimskrams på. Så mamma sa att Josefin skulle få dom. Sedan gick vi på stan och gjorde inte så mycket mer.


På måndagen hade vi packat för Josefin, Linda och Lotta skulle åka på kortids en hel vecka!! :3

 Vi skulle åka till Riga med båten Cinderella. Men båten for inte förns på tisdag klockan 18.00 Så vi for till Uppsala och där skulle vi sova över hos mammas kusin Karin. Fast vi hadeju husbilen med oss så det var ju den vi skulle sova i. Sedan på morgonen nästa dag så for vi till Stockholm men vi skulle stanna till på Ingarö och hälsa på pappas Kusin Ingrid en sväng.

När vi hade gjort det så for vi till Mälarhöjden och se om vi kunde ställa husbilen där medans vi var borta men det gick inte. Så vi for till Bredäng i stället. När vi kom fram packade vi alla kläader vi skulle ha med på båten. Sedan åkte vi tunnelbana till Slussen och sedan gick vi till färjan.

Det var både kul och samtidigt tråkigt. Vi år lunch i Riga. Efter en stund märkte vi att det var en kille som satt och kollade på oss samtidigt som han ritade så vi trodde det var mig han ritade av sedan då han visade bilden var det pappa han hade ritat av. Det var faktiskt jättelikt.

 Sedan åkte vi hem till Sverige och for hem med husbilen.


Och i dag ska vi Hämta Norbergarna.


Julia

Av Julia Eriksson - 3 juli 2009 21:36

idag vaknade vi runt 09.00 tiden. Men det var för varm för att vi skulle kunna gå på Liseberg. Det tyckte jag var jättetråkigt! xc

Så vi gick till receptionen och köpte frukost. Sedan när vi hade ätit klart så packade vi och gjorde i ordning så vi kunde fara. När vi checkade ut så gick vi barn in och köpte lite saker. Jag köpte en skvallertidning som hette Klick men jag fick lov att köpa aftonbladet till. Man behövde inte gå in och betala utan man stoppade nyckeln och la den i en brevlåda utanför receptionen. Mamma hade betalat dagen innan så vi behövde bara åka sen. Vi skulle åka till Borås för mammas kompis Birgitta har flyttat dit.

Hela resan gick väldigt bra tycker jag i alla fall. När vi kom fram så ringde mamma för att be om koden så vi skulle komma in.

När vi hade fått koden och kommit in i deras lägenhet så fick vi barn sätta oss i deras soffa. Efter ett tag så ropade mamma från köket och undrade om vi ville hämta datorerna som låg i husbilen.

Det ville vi förstås. xD

Då menar jag jag och Lotta. Så vi satt med varsin dator hela tiden medans Josefin coh Linda var i lekparken.

Sedan skulle Ronny åka och hämta pizza åt oss och åt dom. När vi hade fått maten och ätit upp så satt vi en liten stund till för efter en stund sa mamma att vi skulle åka. Fast vi åkte bara till en camping några kilometer i från dom. Så nu sítter jag på en camping i Borås och skriver. HA HA HA!!


Julia

Av Julia Eriksson - 2 juli 2009 22:34

Hejsan alla läsare!

Idag så vaknade jag nån tid men jag vet inte vilken tyvärr. Jag hade sovit inne hos My och Mohammed hade kommit till Maria kvällen innan.

Maria kom ner till oss för att väcka oss. Medans så berättade hon att vi skulle åka samma dag för mamma hade fått mensvärk och hade jätteont i magen. Det tyckte jag var tråkigt! x(

Men vi hann åka på stranden ett tag. ( Med det menar jag några timmar )


Mamma kom efter ett tag för hon skulle packa och så. När hon kom så badade vi ju ett tag tll ändå. Sedan åkte vi till Göteborg så nu sitter jag på Lisebergs camping och skriver.


Julia

Av Julia Eriksson - 1 juli 2009 21:43

Oj oj oj vad mycket dom har hänt!

Mamma och vi barn är hos Maria med husbilen. Men pappa skulle ut oc åka motorcykel med några från hans klubb.

 Vi kom på torsdag förra veckan tror jag.

Maria hade bjudit hem några från familjehemslistan tror jag i allafall att det va.

Och dom skulle komma på fredagen. Dom första om kom var Katarina, Pontus, Mikaela och Alexander. Sedan kom ju många fler.


Senare framåt kvällen så kom Jess och hennes barn.

Sedan så hade killarna gått ner på området som ligger nedanför Mys hus.

Och då sa jag till My att vi skulle spionera på dom. Så vi bestämde att Mikaela och Sara också skulle följa med.  Vi tyckte det var kul jag tyckte det i allafall.

Men Alexander överreagerade. Så när han tog tag i ens arm så tryckte han så hårt att det gjorde ont.


Dagen efter så skulle vi åka på sommarland. Men vi hade lite tid över så vi gick ner till området och spelade basket med Alexander och Felix.


Sedan så gick vi upp men vi fick vänta en liten stund. Men det gjorde ju inget. När vi kom fram så fick vi stå jättelänge i kö för att betala och komma in. När vi kom in så gick jag och My i väg för att åka gruvbanan. Det var jättelång kö till den. Men det är tur att det är många platser så att många får plats samtidigt.


Sedan följde vi med föräldrarna för att se vart dom skulle sitta.

Sedan fick vi gå och åka karuseller hur mycket vi ville.

Det hade kommit en ny karusell som hette Tranan och den var kul men samtidigt läskig.

Det som var så dåligt med den karusellen var att man fixck vänta så länge i kö. För det var två köer alltså en på öger sida och en på vänster så man fick bara kliva på fyra från varje sida.

Sedan gjorde vi en massa mer saker som jag inte orkar beskriva.


Nästa dag så åkte dom hem fast några åkte hem efter Skara Sommarlad. Det var tråkigt :(

 Men vi stannade ju kvar ett tag till.


Det som är lite tråkigt nu är att vi ska åka hem i övermorgon.


Det var allt jag hade att bjuda på i dag.

                                                  
     Julia

Presentation


Välkommer till min blogg :)

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Skit bra
 Har sett bättre
 Älska den
 Skit ful
 Helt okej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards