Alla inlägg under maj 2009

Av Julia Eriksson - 30 maj 2009 17:33

Hejsan svejsan.

Livet leker!! xD

Idag så vaknade jag runt 10.00 tiden.

Anna min kompis hade följt med mig och hon hade vaknat klockan 08.00 eller nåt sånt.

När mamma skulle ta fram frukost så kom Marcus in till oss så vi bjöd på fika.

När vi hade ätit klart och klätt på oss skulle vi fara in till Sollefteå och shoppa. ( såklart )

När vi var klar så gick vi hem till husvagnen för vi vart klar före Veronica och Marcus.

Sedan efter ett tag så kom ett par kompisar till Marcus och Veronica och dom heter Marlene & Björn.

När dom hade varit här en stund så började Anna att packa för hon skulle hem fara hem.

Jag tyckte det var jättetråkigt!!

Sedan har jag bara suttit i en stol med dom andra.

Julia

Av Julia Eriksson - 21 maj 2009 21:27

Äntligen har Fatima kommit!

Hon kom i går ungefär en timme efter jag hade slutat skolan.

Jag var med Emma igår och när hon hade åkt hem så for min mamma, pappa och Fatima för att hämta en husbil som mamma och pappa ville köpa.

Sedan när dom kom hem igen så for vi till Risön igen men Fatima skulle sova hemma och komma nästa dagen istället.


Idag så vaknade vi vid 11 tiden typ.

Mamma gjorde frukost.

Det var jättefint väder i morse men efter ett tag så började det regna jättemycket.

Mamma och pappa for och fikade  samt handlade mat.

Medans mamma och pappa var borta kom Fatima.

Vi spelade kort en stund och sedan så började mamma och pappa med maten.

Vi skulle grilla idag.

Just nu så skriver jag på min blogg!

Julia

 Svar på en fråga.

svar:Jag ska gå i a. Det blir inge a eller b för vi blir bara 26 elever sammanlagt. Dom från Bollsa är bara 11 och vi är 15.

Av Julia Eriksson - 19 maj 2009 19:03

Idag skulle vi komma tidigt på skolan igen för att vi skulle besöka Ytterlännes.

Jag fick skjuts av Jossan.

Vi skulle vara på skolan senast tjugo i åtta.

Jag och Jossan kom typ klockan halv.

Jag skulle åka med Jennifer i bussen men vi fick stå för alla plateser var upptagna.

När vi kom fram fick vi vänta ett litet tag.

När alla hade kommit så gick vi in i klassrummet vi ska få vara i.

När vi hade satt oss började rektorn prata om en massa saker.

Dom lärare vi ska få heter Britt-Inger men kallas för Bim (tror jag i alla fall)och en som heter Patrick.

Sedan fick vi säga vad vi hette. Förresten vi fick träffa dom från Bollsta som vi ska gå med.

Sedan Delades vi i grupper och några fick gå med Bim och några med Patrick.

Vi gick igenom skolan. Jag vart väldigt förrvirrad!

Vi gick igenom väldigt många korridorer och kollade in i en del klassrum.

Sedan träffades allihopa igen också gick vi in i klassrummet igen.

Vi fick en klasslista var sedan åkte vi tillbaka till Nylandsskolan.

Julia

Av Julia Eriksson - 15 maj 2009 20:22

Idag efter skolan så cyklade jag hem med Jossan, Hanna och Moa i 4:an.

Men innana vi cyklade hem så gick vi in på ica och köpte glass.

Sedan när jag kom hem så skulle jag packa kläder för vi skulle åka till Risön.

Pappa hade redan åkt när jag kom hem.

När jag hade packat klart så åkte vi.

Josefin & Linda hittade en ny kompis som dom var med ett tag.

Vi beställde mat från Remsle idag jag tog pasta med köttfärsås det tog Linda med. Josefin tog omelett. Lotta,mamma och pappa tog pizza.

Sedan har vi inte gjort så mycket mer idag.


Dagarna närmar sig skolavslutningen.

TRÅKIGT!!!

Julia 

Av Julia Eriksson - 13 maj 2009 19:57

Idag efter skolan skulle jag ha utvecklingssamtal med Per.

Så jag väntade på skolan tills mamma och pappa kom.

Jag skulle vara med Emma efter skolan men hon väntade på mig.

Hon var i slöjden och målade på sin hylla.

Jag klarade nationella proven så jag är jätteglad!

Jag var jättepirrig över att jag inte skulle klara proven.

Mamma och pappa hade med sig mitt fotoalbum om när jag var liten och visade Per.

När vi kom hem så hoppade jag och Emma studsmatta sedan gick vi in och spelade sims 2 livet i lägenhet.

Sedan åt vi mat. ( Snarare formar)

Vi gick ut igen och hoppade studsmatta typ till klockan 18:30 jag vet inte riktigt hur länge vi var ute men vi var ute ganska länge.

Sedan när vi gick in igen så ringde Emma hem till sin mamma så att hon kunde åka hem.

Det var allt för idag!

Julia

Av Julia Eriksson - 11 maj 2009 20:22

Den här helgen har varit mycket rolig för i fredags skulle vi få sova över i skolan.

Det var jättekul!

Först klockan 18:00 skulle alla komma och föraldrarna som ville fick spla brännboll med oss. Sen gick vi in och gjorde allt vad vi gjorde!

Jag somnade klockan 01:00 sedan vaknade jag klockan 02:00 sedan somnade jag igen och vakande klockan 04:45 för jag mådde illa sedan somnade jag igen och vaknade klockan 07:30 men då var dom flesta vakna.

Sedan hämtade min mamma mig.

Vi skulle nämligen åka till Ö-vik och efteråt så åkte vi till Risön för vi har ställt våran husvagn där.

På söndagen då vi åkte hem från Risön så skjutsade vi Linda & Josefin till Tony för dom var bjudna kalas.

Julia

 ( Frida om du nån gång kollar in min blogg igen så är Fluff en av min syrras kattungar.)

Av Julia Eriksson - 5 maj 2009 16:11

Åhhhhhhhh!!

Idag så flyttar Fluff =(

Det är en av Veronicas kattungar som jag passade.

Det är jättetråkigt!

Fluff tyckte jag nog bäst om faktiskt. Så det är jättetråkigt nu när han ska flytta!

Han skulle egentligen hämtas i morgon men hon/han ville hämta han idag så vi åkte dit igår och sa hejdå.

Jag gosade med honom jättelänge!

Julia

( det vart mycket jätte!=)=(  

Av Julia Eriksson - 1 maj 2009 21:44

Idag hade jag drilluppvisning och allt gick bra.

Jag vaknade i morse och var jättenervös.


När vi kom till Kramfors så skulle vi träffas på Folkets park.

Sedan skulle vi marscha ner till torget.

 När vi hade marschat ner till torget fick vi stå och vänta för det var nån tant som höll tal.

Det var dessutom JÄTTEVARMT!

Talet var inte heller kort. När vi hade drillat klart åt vi korv, sedan skulle vi ha uppvisning i Solletfteå så mamma och jag åkte direkt när jag hade ätit upp min korv.


När vi hade marschat en bit och var på väg upp för backen till Hullastagård så tappade jag min drillpinne!!

Men det gick bra ändå.


Julia

Presentation


Välkommer till min blogg :)

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Skit bra
 Har sett bättre
 Älska den
 Skit ful
 Helt okej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards