Alla inlägg under april 2009

Av Julia Eriksson - 29 april 2009 20:39

Förra torsdagen så klippte jag mig korthårig. Det vart jättesnyggt tycker jag!

I morgon så är det sista april med.

På fredag är det 1:a maj och då har jag drilluppvisning i Kramfors och sedan i  Sollefteå.

Nu kommer jag inte ihåg allt som har hänt men det har hänt mycket mera i alla fall.

Men nu går jag tillbaka med drilluppvisningen.

Jag tycker det ska bli kul för det är första gången jag ska ha uppvisning så för det är jag pirrig men jag tror att det ska gå bra! =)


I morgon på skolan ska 4:an & 5:an sluta tidigare för vi har bandyturnering (inom 4-5:an ).

Det blir 8 lag eller nåt sånt i alla fall.

Förra året då vi hade bandyturnering så vann det lag jag var med!

Då vart jag väldigt glad.

Nu har jag inte så mycket mer att berätta!


Önska mig lycka till! ( på drilluppvisningen.)

Julia

Av Julia Eriksson - 17 april 2009 20:05

Igår skrev jag att jag skulle sova uppe i Lindas säng och det gick faktiskt bra. Dom väckte mig inte.

Sen åt vi frukost efter det fortsatte jag att skriva av låtar från you tube. Det började jag med i går jag har hunnit skriva av tre låtar. Tell me something I dont know, Selena Gomez. Kiss the girl, Ashley Tisdale. Totte i paketet, Zillah & Totte.

Sedan åkte mamma och pappa till Kramfors och handlade så vi var ensamma hemma. När dom kom hem hade mamma köpt High School Musical tidningen det nya nummret. Man kan nämligen inte köpa den tidningen i Nyland.

I förra numret var jag med och tävlade i en look a like.

För i det här nummret visades vinnarna och jag var en av dom fem vinnarna. Snacka om att jag blev glad!!

Det var säkert jättemånga som var med och tävlade om att vinna och att just jag vart en av vinnarna.

Juia med ett STORT GLATT LEENDE!! 

Av Julia Eriksson - 16 april 2009 18:02

Idag när jag hade ätit frukost då gick jag upp till Josefin och Linda som spelade sims på gamecuben.( Vet ej hur det stavas xD)

Då gick jag in på Lindas rum och gick ner till mamma och frågade om jag fick sova där en natt. Jag ville bara testa och om det går bra så kanske jag sover fler nätter!!! Bara kanske.

Hur som helst så kom Veronica på besök lite senare på dagen. När mama och hon hade pratat ett tag så frågade Veronica mig om jag ville gå ut och gå med henne.

Det ville jag men jag frågade om jag fick cykla istället. Det fick jag. Så Veronica ville gå ner till sportringen och kolla på en cykel åt henne en tantcykel. Hon hittade rätt cykel så då cyklade vi lite här och där.

Sedan for vi och kollade om Marcus var kvar på ica så att han kunde ta Figo med sig hem till dom.

Sedan åkte Veronica med mig hem.

Just nu så ska jag äta schnitslar och potatis med sås! mmmmm!!

( Vet ej hur man stavra schnitslar heller)

Julia

Av Julia Eriksson - 14 april 2009 21:19

I morse då jag hade ätit klart och skulle klä på mig så skulla jag ha dom kläderna jag hade på mig  i går.

Så jag tog på mig byxorna också såg jag att min tröja var ut och in.

Då kom jag på en sjuk ide. jag skulle testa och se om jag kunde ta på mig tröjan från ut och in till vanlig allts¨å åt rätt håll.

Jag testade på olika sätt och till slut gjorde jag så här.

Jag stoppade in en arm i taget och drog ut hela vägen sedan stoppar man in armarn där armarna ska vara och sedan stoppar man in huvudet.

Och vips så sitter den åt rätt håll och rätt vär.

Jag tyckte det var ganska kul!! xD

Det roliga var att jag kom på det själv och att det fungerade!!!

Julia 

Av Julia Eriksson - 12 april 2009 21:54

Herrå så sa jag i morse till My och hennes familj när dom åkte hem till Böja/Skövde igen.

Dom åkte typ nio på morgonen och jag var vaken.

Sedan efter några timmar så ringde min klasskompis Josefin och undrade om jag kunde vara med henne och det kunde jag.

Så hon kom hit till mig. Det som är lite tråkigt när jag är med Josefin är att hon brukar aldrig vara så länge.

Rekordet om jag säger så är efter skolan som slutar 13.00 till 20.00

Det var med Jennifer och det var typ första gången vi var med varnadra på jättelänge också var hon hos mig så länge.

Men det var kul att hon var hos mig så länge!


 I dag kollade jag på Gossip Gril IGEN! xD

Programmet i dag var faktiskt lite långtråkigt men oftast brukar det vara roligare än så fast det var ju ändå bra!

Julia

Av Julia Eriksson - 11 april 2009 21:03

I morrn åker My hem och det väldigt drygt tycker jag.

För jag vill ju såklart att dom ska stanna längre.

I dag så var vi och kollade på Veronicas kattungar. Dom har blivit ganska stora för att den veckan jag var kattvakt så var dom jättesmå!

Det jag tycker är synd med att hon får kattungar är att hon säljer dom efter några veckor :(

Men jag ska ju vara glad över att hon låter mig komma och gosa! xD

Alltså My, Medea; Josefin och Linda var ju också med fast Kristoffer hade gjort något så att han fick inte följa med.

Den kattungen jag tycker är sötast är en som är spräcklig.

Det jag tycker är roligt är att varje gång hon har fått kattungar har dom alltid liknat Zixten det är en annan katt Veronica har.

Fast Zixten har ju bara varit pappan en gång för Veronica har kastrerat honom.

Så han ska ju kunna ha flera barn. " Om jag säger så".

Det enda jag och ´My har gjort i dag är typ att spelat dator.

hahaha!

Julia

Av Julia Eriksson - 10 april 2009 21:25

Hejsan!

Jag har inte skrivit och berättat att min kompis My har kommit hit och hälsat på oss.

Hennes familj är ju också med "såklart".

I onsdags så kom dom hit men när dom var i Sundsvall ungefär så ringde Maria Mys mamma till min mamma och sa att deras ena bilruta hade kraschat.

Då vart ju jag lite orolig för att jag var rädd at dom inte skulle hinna komma.

Men som tur det var så hann dom.

På onsdagar har jag ju drill så när vi kom till Kramfors så såg jag deras bil och då vart ju jag jätteglad.

Dom hade stannat i Kramfors för att My skulle följa med och titta .

Men Maria, Medea, Morgan och kristoffer skulle åka hem till mamma.

Det var bara mamma hemma för att det var pappa som skjutsade oss!

Men nu orkar jag inte skriva någe mer så herrå! xD

Julia

Av Julia Eriksson - 5 april 2009 13:38

Nu är det en ny månad!

Hoppas att många skojade mycket första april! xD


I torsdags firade vi Linda fast hon egentligen fyllde år på frdagen.

Vi gjorde det för att efter skolan på fredag skulle hon åka på kortids och vara där HELA helgen med Josefin och Lotta.

Då hade mamma och pappa bjudit hem Karin och Ronald.

Dom skulle sova över.

Dom hade med sig deras nya hund Topsy och hon var JÄTTESÖT!!!!

På kvällen låg jag och kollade på tv i min säng och då kom hon in och la sig bredvid mig så då gosade vi!

Vi var uppe till klockan ett ungefär.

Sedan gick vi och la oss.

Karin och Ronald fick sova i Josefin och Lindas sängar såklart

Förresten Linda har fått en ny säng och den är jättefin!

Jag längtas till i kväll för då är ett av mina favoritprogram Gossip Girl!

Det var jättebra förra veckan med.

Söndagar kanal fem kl 19.00

Kram Julia  


Presentation


Välkommer till min blogg :)

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Skit bra
 Har sett bättre
 Älska den
 Skit ful
 Helt okej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards